Duna menti kerekezés az északi határvidéken

A „Duna menti kerekezés az északi határvidéken” elnevezésű kerékpártúra a Kerékpárral 7 határon át programsorozat részeként, a Fejér Megyei Természetbarát Szövetség szervezésében, az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával és a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet közreműködésével valósult meg.

17 főből álló kis csapatunk a Győr – Hédervár – Lipót – Dunasziget – Dunakiliti – Rajka – Pozsony – Dunacsúny – Bős – Medve – Vámosszabadi útvonalon kerekezett 3 napon át összesen 183 km-t. A nagy meleg ellenére a túra nagyon jól sikerült, a csapat jól vette az akadályokat (kerékpárszereléseket, eséseket, vacsorakészítést, mosogatást).

2023.08.18.

Székesfehérvárról Győrbe történt utazásunkat követően felpattantunk kerékpárjainkra és a várost átszelve Hédervár felé vettük az irányt.

Hédervár sok nevezetessége közül megnéztük a gyönyörű Boldogasszony-kápolnát és a kápolna parkját. A parkban megcsodáltuk az Árpád-fát és Gróf Khuen-Héderváry Károly, Magyarország egykori főcserkésze tiszteletére emelt kopjafát és a Milleniumi emlékkeresztet, majd egy másik kis parkban a híres Krumplibogár-szobrot. Tettünk egy kört a kastély épülete körül és a kastély parkjában, felkerestük a Kentaurok harcát ábrázoló alkotást, majd innen kerekeztünk a Kont-fához.

Hédervárról Lipótig tekertünk tovább, ahol a Lipóti Pékség Kft. Látogatóközpontjában kicsit megpihentünk, megkóstoltuk a péksüteményeket, miközben az üveggalérián keresztül betekintést nyertünk a munkafolyamatokba.

Lipótról Dunaremete, Püski és Halászi érintésével érkeztünk Dunaszigetre, ahol a szabadstrandon áztattuk fáradt testünket a Zátonyi-Duna kissé hűs vízében. Innen Doborgazszigeten és Tejfaluszigeten keresztül vezetett utunk Dunakilitibe a szállásunkra, a DuNatura Vendégházba, ahol a magunk által készített grillvacsorát nagyon jó hangulatban fogyasztottuk el. A nap során 58 km-t kerekeztünk.

2023.08.19.

Közös reggelink elfogyasztása után Rajka irányába indultunk kerékpárjainkkal. A rajkai Szent Márton római katolikus templom elött elsuhanva, a homokbányató után tekertünk a Mosoni-Duna Szivárgó-csatornai szakasza mellett Pozsony irányába. Szerencsénkre útközben több kerékpáros pihenőhely is volt, ahol kicsit hűsölhettünk. Pozsonyba érkezve a kerékpáros hídon keltünk át a Dunán. A városnéző körutunkon megtekintettük a Szent Erzsébet templomot (Kék templomot), a Szlovák Nemzeti Színház történelmi épületét, a Mihály-kaput és természetesen a várat.

Pozsonyból a Dunakilitibe visszavezető úton egy kellemes strandon álltunk meg ebédelni és pihenni, majd innen a gáton vezető kerékpárúton és egy rövid szakaszon kisforgalmú közúton kerekeztünk vissza szállásunkra. Ezen a napon 60 km-t kerekeztünk.

2023.08.20.

Reggeli után csomagjainkat felpakoltuk a kisbuszra, majd szállásunkról Dunacsúnyon (Čunovo) át kerekeztünk a szlovák oldalra, ahol a nagyon jó minőségű EV6-os kerékpárúton haladtunk (Gabčikovo) Bősig a rekkenő hőségben. Sehol egy fa, csak Vajkán a Csente csárdában tudtunk egy kicsit megpihenni, felfrissülni. A bősi duzzasztómű megtekintését követően továbbra is a gáton kerekeztünk tovább Szap községig, ahonnan közúton kellett Medve községig tekernünk. A hídon átkelve érkeztünk vissza Magyarországra. Vámosszabadiban a kerékpárokat felraktuk az utánfutóra és nagyon fáradtan hazautaztunk Székesfehérvárra. Ezen a forró nyári napon 65 km-t kerekeztünk.